TerraTec NOXON dRadio 100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TerraTec NOXON dRadio 100 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Koen_AD 23-08-2012
Geschreven voor: TerraTec NOXON dRadio 100

Ik had van deze radio toch heel wat meer verwacht.
Men belooft ruisvrij en CD kwaliteit (DAB), maar dat is helemaal niet het geval.
De 73cm lange antenne moet helemaal uitgeschoven worden en ik moet de radio voor het raam plaatsen. Anders krijg je gekraak en gepiep ofwel helemaal niets.
Als de radio op de vensterbank staat heb je dus wel ruisvrije ontvangst, maar ook dan vind ik het geen CD kwaliteit. De klank is te dof.
Mijn oude (FM) radio (Grundig) had een betere ontvangst en klank dan deze in DAB mode. De antenne hoefde niet helemaal uitgeschoven te zijn en de radio moest niet op de vensterbank.
In FM mode is er wel wat ruis. Wel iets meer ruis dan mijn oude.
Die antenne die je op de achterkant moet schroeven lijkt mij niet al te stevig. De aansluiting begint mee te draaien als ik de antenne stevig wil aanspannen.
Er is geen Nederlandstalige handleiding. Enkel Duits en Engels.

etna37 23-02-2013

hallo koen, je moet wel verschil maken tussen ruis en kraken/piepen niks horen, DAB is digitaal en ruist in principe niet, ik denk dat je gewoon ontvangstproblemen hebt, DAB werkt nog niet goed in nederland qua bereik, dus heb je al gauw storing, ik had dit ook met verschillende dab radios